Близо 450 състезатели се състезаваха в Трън Ултра Рън 2024

Стотици състезатели от страната и чужбина и близо 100 доброволци взеха участие в третото издание на състезанието по планинско бягане „Трън Ултра Рън“. Състезанието, организирано от Трънското туристическо дружество и подкрепено от община Трън, се проведе на 11 май 2024 г. със старт и финал в с. Велиново, община Трън. Основен партньор на събитието бяха веригата SPORT DEPOT и спортния бранд NIKE, които осигурихa големите награди на победителите в различните категории и трасета.

Трън Ултра Рън“ е уникално състезание в България, тъй като маршрутът преминава през четири планини - Ездимирската, Любаш, Парамунската и Ерулската планина. Участниците се изправиха пред предизвикателството на четири изключително атрактивни и нелеки трасета.

Първото и най-късо трасе беше „Бягане до върха“ с дължина от 8 км и 560 метра положителна денивелация. При мъжете първи стана Николай Генчев, който го преодоля за 57 мин., а при жените Христина Тушева постигна резултат от 1 ч. и 12 мин. и по този начин зае и първото място в категория „Ветерани“ (45 г.+).

Второто трасе „През двата върха“ беше 13 км с 950 метра положителна денивелация. Победител при мъжете стана Георги Илиев, който го преодоля за 1 ч. и 40 мин., а сред жените – Виктория Христова с резултат 2 ч. и 15 мин.

Най-голям интерес за участниците предизвика третото трасе „Четири върха Tрейл“ с дължината 24 км и 1650 метра денивелация. В него се състезаваха 180 човека. Пръв при мъжете стана известният българският спортен ориентировач, планински бегач и рекордьор Кирил Николов – Дизела, които постигна време от 2 ч. и 36 мин. При жените първа на финала се класира Антония Григорова с време 3 ч. и 4 мин.

„Десет върха Ултра“ безспорно е най-голямо предизвикателство за състезателите със своите 54 км дължина и 3400 метра денивелация. Сред мъжете първи стана Станислав Чолаков с резултат от 7 ч. и 7 мин., а при жените медалът грабна Верадина Начева с време 8 ч. и 18 мин.

За първи път тази година Трън Ултра Рън въведе нова категория - „Катерач“, при която се преодолява много стръмно изкачване от 480 метра положителна денивелация за по-малко от 2 км разстояние. Изкачването е истинско предизвикателство, защото преди това има още две много стръмни изкачвания - към Големи връх и в. Груйница.

Една от атракциите в събитието „Трън Ултра Рън“ 2024 беше зоната на SPORT DEPOT и NIKE, на която зрители и участници можеха да се включват в томбола за обувки за планинско бягане по избор от цялото портфолио на спортната верига. Големият победител бе Владимир Тодоров – желаем му много пробягани километри из красивите български маршрути.

Всички участници и присъстващи на събитието имаха възможност да се снимат за спомен със забавни пропсове, предизвикващи много усмивки и добро настроение, да отдъхнат след състезанието на удобните пуфове и да се сдобият със забавни стикери и ваучери за покупка в магазините на спортната верига.

За най-малките гости на състезанието бяха организирани различни занимателни дейности като конна езда, открит урок по таекуондо от спортен клуб „Таекуондо Фитнес НСА“, както и образователни игри за работата на спасителните кучета, осигурени от сдружение „Кучета за търсене и спасяване – България“. Децата се запознаха с концепцията за доброволчеството и мисията на спасителните кучета, които участват в реални операции по издирване и спасяване на изчезнали лица.

„С радост партнираме на подобни спортни събития, които развиват умения като сила, издръжливост, дисциплина и упоритост. Щастливи сме, че състезания като „Трън Ултра Рън“ увличат не само професионални, но и начинаещи бегачи и любители на красивата ни природа. Още по-удовлетворени сме, че на тези спортни събития все по-често виждаме много деца, чиито родители от ранна възраст изграждат у тях навици, свързани с активен и природосъобразен начин на живот. Като една от най-големите спортни вериги в България, ние ще продължаваме да насърчаваме нашите клиенти и приятели да водят активен начин на живот, да обичат природата, да се грижат за нея и да възпитават децата в любов към спорта.“, каза Мария Попова, мениджър маркетингови проекти в SPORT DEPOT.