40 години Jack Wolfskin: вълнуващата история, белязана от вълча лапа

Jack Wolfskin създава технологични облекла и обувки с модерен дизайн вече 40 години, за да мотивира хората да прекарват повече време със семейството и приятелите навън и да се чувстват у дома независимо от времето дали сред природата, или в града.

За да отбележат четирите десетилетия, откакто придружават хората в приключенията, от бранда ни отвеждат на вълнуващо пътешествие назад във времето, изпълнено с любопитни истории, вълнуващи моменти, заслужени успехи, неизменно подпечатани с вълча лапа.

НАЧАЛОТО 

През 70-те студентът Улрих Даузин, изучаващ бизнес и с нюх към него, предлага на университетската общност във Франкфурт палатки и спални чували от Тайван на достъпни цени, след като ги купува със събрани пари от търговия на сергия. Продава стоката си, рекламирайки я като оборудване за приключения и алтернатива на предлагащото се на германския пазар по онова време. 

Всичко се разграбва като топъл хляб и скоро след това Даузин решава да отвори магазин. До 1981 година вече има верига от 13 магазина с името Sine и създава свой бранд, за да се превърне от търговец на битпазар в производител от голям мащаб.

1981: СИМВОЛЪТ 

От самота начало Улрих Даузин припознава вълчата лапа като перфектното лого за новата марка. То безпогрешно предава това, зад което стои и изразява компанията – необятни пространства, свобода и близост до природата. Първоначално просто символ на бранда, логото бързо става разпознаваемо по света.

Легални спорове с други компании превръщат логото в микс от символ и слово, като първоначално думата Wolfskin (вълча кожа) пояснява лапата, а след това се появява името Jack като препратка към приключенските романи на Джек Лондон. Логото претърпява няколко промени в своето оформление, докато при последния вариант от 2013 година лапата застава и оформя точката на буквата i в Wolfskin.

1983: ДА ПРЕОТКРИЕШ МУЛТИФУНКЦИОНАЛНОТО ЯКЕ

Идеята за него идва от парката, носена по онова време в германската армия, при която подвижна вътрешна подплата позволява то да се носи целогодишно – като две отделни връхни дрехи или заедно. Оригиналът е изработен от тежък памук, а разкопчаването и закопчаването на плюшената подплата е трудна задача.

Модернизираната версия на Даузин е от леки, функционални материали и включва практична система с цип. По този начин не само вътрешното яке може да се носи отделно, но и ръкавите бързо да се „откачват“. 

От Jack Wolfskin не са изобретили многофункционалното яке, но като най-големия производител на този продукт в Германия компанията със сигурност го популяризира. От 1983 г. якето 3-в-1 постоянно присъства в продуктовата линия на бранда и от самото начало се превръща в символ на марката. Оказа се и, че то е в основата на бързия успех за фирмата.

1988: ЕМБЛЕМАТИЧНИ ПРОДУКТИ 

През годините Jack Wolfskin е разработил безброй продукти. Някои от тях стават бестселъри буквално за една нощ, докато други постигат успех за по-дълъг период от време. 

Сред първите, които набират популярност, са якето 3-в-1 Century от 1983 година и първата градска раница на бранда от 1986-а с разпознаваемата вълча лапа. Три години по-късно се появяват и поларите, които също влизат за постоянно в асортимента.

1991: ФЕНОВЕ В ДЕЙСТВИЕ 

Десетилетия преди социалните медии марката включва в каталога си раздела „Фенове в действие“, в които хората споделят в снимки вдъхновяващи моменти от своите пътувания. От бранда ги молят да изпратят своя снимка в екипировка на Jack Wolfskin и по този начин да влязат в изданието – основен инструмент за комуникация в началото на 90-те.

1996: ТЕСТОВЕ ВЪВ ВЕТРОВИТИЯ ТУНЕЛ 

През 1997 г. Jack Wolfskin вкарва своите палатки за полярни условия в аеродинамичния тунел на производителя на луксозни автомобили Porsche. Наблюденията и анализите от теста са в основата на тунелната система, която брандът патентова и тя му носи награда. Тестът поставя нови стандарти за палатки и въпреки че е предназначен за оборудване за екстремни условия, издига цялата продуктова категория.

1999: ПЪРВАТА КОЛЕКЦИЯ ОБУВКИ 

В края на 20-и век, през 1999 година се появява първата колекция обувки с марка Jack Wolfskin. Да развиваш съвсем нова продуктова категория не е лесна стъпка и изисква години проучване и подготовка, за да се отговори на високите стандарти. 

Първият модел – класически обувки за планината, носят името Volcano, а година по-късно се появяват и по-леките туристически обувки и сандали. Постепенно новите попълнения добиват популярност, а някои от тях са сред най-търсените продукти на бранда.

2003: И ВИМ ВЕНДЕРС 

Вим Вендерс е сред германските режисьори, направили завидна кариера в Холивуд. В неговите ленти пейзажът не е просто фон, той е звездата. През 2003 година Вендерс работи с Jack Wolfskin, а спиращата дъха природа на американския щат Монтана поема водещата роля в реклама на марката.

2017: #GOBACKPACK

През 2017 г. Jack Wolfskin стартира кампания в социалните медии с хаштага #GOBACKPACK. С покупката на продукт на бранда клиентите получават цветно знаме GOBACKPACK. По време на приключенията си снимат кратки видеа, в които то се развява и ги публикуват в социалните мрежи. Кампанията генерира повече от 25 000 публикации в Instagram. 

Тя се провежда отново и през следващата година при голям интерес от страна на пътешествениците. През 2019 година като част от инициативата марката кани общността на лагер на шведски остров, обезпечавайки необходимата инфраструктура.

2021: УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ 

За бранда уважението към околната среда винаги е било също толкова важно, колкото и желанието за устойчивост. Защитата на природата и поддържането на тясна връзка с нея са втъкани във философията на успешната компания. 

Чрез технологии и производствени практики Jack Wolfskin са предприели редица стъпки за намаляване на вредното въздействие върху околната среда и опазването на природата.