Обувките RENEGADE на германският бранд LOWA стъпват на пазара преди 25 години. За четвърт век компанията продава над 12 милиона чифта, което превръща модела в най-продаваните туристически обувки в Европа. Вече 25 години RENEGADE предоставя на любителите на активностите на открито уникални преживявания сред природата. А това е чудесна причина за подобаващо отбелязване на годишнината, споделят от бранда.
Култовите обувки изминават дълъг път и създават история
Обувките RENEGADE се превръщат в емблематичен туристически модел. Но пътят към славата никак не е лек. Когато идеята за обувките се предлага за първи път, тя не предизвиква нищо друго освен хихикане. Моделът е отхвърлен като „непродаваем“. Нека се върнем назад във времето, за да разбереш защо.
Годината е 1997-а: Тони Блеър заема премиерския пост във Великобритания, филмът „Титаник“ се прожектира в кината, а светът скърби за смъртта на лейди Даяна. Това е време, когато хората отиват в планината със здрави обувки на краката. Моделите са изработени по метода на двойно зашиване или пък така нареченото „циментиране“. Но няма обувки за кратки излети или еднодневни преходи, които да са стабилни, но не толкова тежки. “Беше невъзможно да се намали теглото на обувките, като се използва методът на циментираната конструкция“, казва Вермер Рийтман, управляващ директор в LOWA.
Рийтман разбра проблема и започва да се заиграва с идея за решаването му заедно със своя екип за разработване на продукти. Защо просто не се „инжектира“ подметката директно върху обувката, вместо да се „циментира“? Това е технология, която по това време се използва при обувки за ежедневието, но дали ще е подходяща и за туристически модели?
Екипът на LOWA я изпробва и постига успех. Резултатът е RENEGADE - революционни туристически обувки, които излизат на пазара през 1997 г. Те поставят началото на цяла категория модели – All Terrain Collection (колекция за различни терени) или просто ATC. Категорията и обувките са нещо нечувано към онзи момент и съответно визуалният език и маркетинговата комуникация също трябва да бъдат новаторски.
„Забрави за планирането. И графиците. Просто се остави по течението на промяната и виж какво ти е подготвил животът. Ще се учудиш накъде ще те отведат краката ти.”
Този апел в каталога улавя духа, който води до развитието на ATC категорията. Активностите на открито вече не трябва да се свеждат до дълги, внимателно планирани преходи в планината. Те трябва да започват от входната врата с дребни приключения и излети.
RENEGADE полага основата за цяла категория туристически обувки. Днес многофункционалните модели са мощна сила в индустрията и с най-голям дял в продуктовата линия на LOWA. Предимствата са очевидни: многофункционалните обувки могат да се използват по различни поводи, за различни дейности. Еднодневни походи в подножието на Алпите или разходка с кучето в близката гора – тези леки универсални обувки осигуряват комфорт независимо от активността, а отличителна черта е и тяхната лекота.
LOWA разработва и специален дизайн на подметката, който гарантира, че RENEGADE запазва своята стабилност. LOWA MONOWRAP® е своеобразна издигната рамка, която чрез своето поставяне и разположение свързва подметката и горната част. Специалният дизайн осигурява оптимална подкрепа и комфорт.
LOWA продължава да усъвършенства LOWA MONOWRAP®. Екипът на бранда постоянно прецизира обувките, включително чрез похвати за редуциране на шевовете. RENEGADE непрекъснато се оптимизира и подобрява, без да се жертват комфортът или визията.
Кампанията Be your own RENEGADE
През 1997-а RENEGADE е истински бунтар с кауза. Той е уникален и разтърсва из основи пазара в годините след появяването си. Но какво точно означава това име? Какво всъщност е RENEGADE?
За LOWA RENEGADE е този, който създава нещо ново, от време на време прави едно-две щури неща, създава нови традиции и понякога разтърсва кръга си от приятели. RENEGADE е любопитен, иновативен и изобретателен.
Той или тя е пълен с идеи и се осмелява да направи нещо ново. Във всеки от нас ще го откриете – някого, който обича да бъде на открито сред природата.
Be your own RENEGADE („Бъди своя RENEGADE“) – това е мотото на кампанията, с която LOWA отбелязва годишнината на емблематичния модел обувки.