Повече от 3 млн. туристи посещават всяка година националния парк „Йелоустоун“. Основан през 1872 година, той е най-старият, а вероятно и най-известният национален парк в Съединените щати. Паркът е и сцена на кампанията Discovery на Jack Wolfskin, която се фокусира върху дивата природа.
Природният парк „Йелоустоун“ покрива територии от щатите Уайоминг, Айдахо и Монтана и по площ е толкова голям, колкото остров Корсика или остров Пуерто Рико. Кристално чисти езера, внушителни каньони и безкрайни пасища пленяват посетителите на парка. Целта на „Йелоустоун“ е да съхрани и защити местната флора и фауна служи като естествена система за предупреждение за последствията от щетите, нанасяни на климата днес.
Посетителите на парка откриват дивата природа със стада бизони, елени уапити, безброй видове птици и срамежливи мечки. Преди около 25 години вълците са въведени отново в Националния парк „Йелоустоун“ и дори се доказват като стабилизираща сила, създавайки чрез ловните си модели по-издръжливи стада от елени и бизони.
В североизточната част на парка, през отдалечена долина на планинската верига Абсарока тече река Ламар. В началото на 20 век в националния парк били останали само 25 диви бизона. Почти всички бизони, които днес живеят в САЩ, произхождат от това стадо. Цялата местност е истинска съкровищница що се отнася до флората и фауната. Долината Ламар се смята своеобразен „Серенгети“ на Северна Америка заради богатството от животински видове.
Акцент на всяко посещение в парка е зрелищното изригване на един от най-известните гейзери на земята - Old Faithful (Олд Файтфул или Стария верен). По време на изригване между 14 000 и 32 000 литра вряла вода се изстрелват на височина 30 до 55 метра. Този природен спектакъл се разиграва на редовни интервали от около 90 минути.
Тази част от националния парк е с най-голямата концентрация в света на гейзери - горещи извори, които периодично изхвърлят вода към небето като своеборзани естествени фонтани. Ледниците от последната ледникова епоха са се превърнали в подземни водни резервоари и захранват гейзерите на парка с „огнева мощ“. Посетителите могат да наблюдават отделни гейзери чрез система от свързани дървени пътеки. Това е сюрреалистично място: някъде винаги кипи, клокочи и се вдига пара.
Наред с наблюдаването на удивителните гейзери и термални извори, пешеходният туризъм е една от най-популярните дейности в Национален парк „Йелоустоун“. Целият парк е опасан от около 2000 километра маркирани пътеки, по които туристите могат да вървят, за да му се насладят. Някои от тях минават покрай внушителни проломи.
Горният водопад, който е приблизително 33 м, и Долният водопад, чиято височина е приблизително 94 м, са два световноизвестни водопада в това дефиле. Долният водопад (почти два пъти по-висок от Ниагарския водопад) предлага уникална панорама и може да се наблюдава от различни гледни точки. Артист пойнт (Artist Point) е една от най-популярните сред тях в целия каньон. Могот да се наблюдават изключителна игра на цветове, покриващи целия каньон, особено по време на изгреви и залези. Необятността на този пейзаж ще остане в паметта ви задълго.
Когато човек обмисля да отиде до Националния парк Йелоустоун, не трябва да забравя да планира достатъчно време за посещението си, тъй като много туристи пътуват всяка година. В най-добрия случай трябват поне три пълни дни в парка, за да се наслади човек истински на чудесата му или поне да види най-интересните места.
Организираните обиколки с автобус често могат да запознаят посетителите с парка за ден и половина, но те обхващат само най-посещаваните места, обикновено набързо. Тъй като мечките се скитат из парка, посетителите трябва да бъдат добре информирани преди да поемат пеша из парка и да помислят за наемане или купуване на спрей за отблъскване на мечки на място.
Всяка година по-голямата част от Националния парк „Йелоустоун“ е затворена за посетители за шест месеца. Паркът изпада в хибернация, докато ледът и снегът държат в твърдата си хватка земята, а хора от цял свят мечтаят да посетят чудото на природата -Националния парк „Йелоустоун“ в САЩ.
Германският бранд за туристическа екипировка Jack Wolfskin приема като своя мисия да насърчи повече хора да прекарват повече време навън заедно с приятелите и семейството си. С последната си кампания брандът цели да повиши осведомеността на хората относно дивата природа и насочва фокуса основно към вълците. Марката си партнира с фотографа, биолог и експерт по вълците Ронан Донован за поредица от филми, в които фотографът търси потомството на един от най-известните вълци в националния парк Йелоустоун – Господин Блу. Чрез работата си фотографът се надява вълците да бъдат чути, а наблюденията му го водят към заключения, че хората и вълците са социални бозайници и в поведението им могат да се търсят паралели.
Източник: Jack Wolfskin