Дизайнът им стъпва на проучвания, данни и тестове
Германският бранд за спортно облекло adidas представя своята нова колекция от спортни сутиени, създадени на базата на обширни изследвания, разработки и множество етапи на тестване.
adidas се ангажира да развива иновациите, за да отговори по-добре на нуждите на спортистките. Затова брандът работи в тясно сътрудничество с водещия изследователски институт по биомеханика на гърдата в Университета в Портсмут.
adidas се зае да създаде гама от спортни сутиени, които осигуряват допълнителен комфорт и по-добро прилягане, позволявайки на повече спортистки да се наслаждават на любимите си занимания и да се радват на ползите, които носят.
Използвайки най-новите материали и иновации в дизайна, новата колекция включва: ежедневни сутиени, предназначени за почивка и леки движения; сутиени за йога, пилатес и други дейности с ниска до средна интензивност; сутиени, предназначени да предоставят подобрена подкрепа по време на по-интензивни и HIIT тренировки; сутиени за бягане, които предлагат най-високото ниво на подкрепа за гърдите.
Спортният сутиен FastImpact Luxe Run High-Support е проектиран да осигурява висока степен на поддръжка по време на бягане. Той има няколко точки на регулиране – на презрамките и колана, което позволява на жените контрол върху необходимото прилягане. Дизайнът спомага за равномерното разпределение на тежестта за сигурно усещане, докато плоски шевове от вътрешната страна и при мишниците помагат за предотвратяване на триенето. Нова абсорбираща тъкан на adidas е гладка и допринася за приятно усещане при допир, а технологията AEROREADY - за по-бързо изпаряване на влагата.
„Има значителна празнина в данните, когато става въпрос за разработване на спортни сутиени, така че работихме с експерти в областта на здравето на гърдите от Университета в Портсмут, за да предизвикаме себе си, да развиваме нашата иновация и да отговорим по-добре на нуждите на дамската ни спортна общност“ , казва Ейми Чарлтън, старши продуктов директор в adidas, говорейки за колекцията и допълва:
„Грешният спортен сутиен може да има сериозно влияние върху представянето и ефективността – например, ако бягате на маратонска дистанция, неподдържаните гърди изминават допълнителни 4 мили при движението си! Това беше значимо начинание с екип, изцяло от жени - дизайнери, тестващи и експерти, и се надяваме, че тази колекция ще помогне на повече жени, носещи спортни сутиени, да изпитат предимствата на допълнителната подкрепа и по-добро прилягане и да нямат задръжки в спорта, който обичат”.
За въздействието на движението на гърдите adidas си партнира с професор Джоана Уейкфийлд-Скър, ръководител на изследователската група в областта на здравето на гърдите в Университета в Портсмут. Целта е да се помогне в хвърлянето на светлина върху това защо достатъчната подкрепа на гърдите по време на упражнения е от решаващо значение негативите от това да се носи неподходящ спортен сутиен.
По думите на Уейкфийлд-Скър движението на гърдите в спорта продължава да бъде област, която се пренебрегва, и изразява задоволство от сътрудничеството с adidas. „Те не само са инвестирали в изследвания и разработки на спортни сутиени и независими научни тестове, но признават важността на повишаване на осведомеността по тази тема. Това е чудесно да се види, като се има предвид влиянието, което гърдите могат да имат върху участието и представянето в спорта; и е жизненоважно да продължим да предоставяме информация и да образование, където можем", казва тя.
За да подкрепи допълнително специфичните нужди на своята дамската атлетическа общност, adidas работи със своите партньори, за да разбере какво търсят в спортния сутиен и влиянието, което оказва върху тренировките и състезанията им.
Говорейки за важността на правилното прилягане, олимпийската шампионка Микаела Шифрин споделя, че сутиенът е първенец при избора на екипировка, защото когато не е правилният, дискомфортът води до загуба на фокус. При подготовка за голяма състезание за нея е важно да остане в зоната си на комфорт и неправилният сутиен оказва значително влияние върху тренировките и представянето както психически, така и физически.
„Спортните сутиени са основна част от сета, но не са универсални – тренировките ми са разнообразни и включват кардио, йога и силови тренировки, така че правилният продукт за всяка от тях е от ключово значение“, казва Шифкин.
Микаела, която участва в кампанията, ще носи новата колекция сутиени adidas на световната спортна сцена тази година. Освен нея в кампанията е включена йога инструкторът Джесамин Стенли, спринтьорката и медалистка от Европейско първенство Лиза-Мари Кваи, британският модел Ели Голдщайн и японската актриса и телевизионна звезда Рола. В кампанията за популяризиране на новите сутиени adidas у нас се включват Прея, Маги Дганаварова и Евгения Джаферович.