Италианският бранд с вековни традиции дебютира в SPORT DEPOT с избрани модели за зимни спортове
Италианският бранд Colmar създава облекла за зимни спортове, които се отличават със стил и комфорт. Colmar интерпретира тази комбинация във всяка дреха, стъпвайки на съвременни, технологични материали и тъкани, както и на завиден опит, за да се превърне в разпознаваема марка.
Colmar влага традиции и иновации, за да проектира своите облекла и аксесоари. През 2023-а – годината, в която марката отбелязва своя вековен юбилей, SPORT DEPOT добавя в своя асортимент модели от колекцията му за зимни спортове, които можеш да намериш в магазин SPORT DEPOT MEGA STORE и онлайн на sportdepot.bg.
Colmar e създадена от Марио и Ирма Коломбо през 1923 година в италианския град Монца със силната подкрепа на местната общност, която произвежда филц за шапки и гети. Не е чудно, че именно филцови гети са първият продукт на марката. Името Colmar се ражда в разговор между приятели и е съчетание от първите три букви на собственото име и фамилията на основателя ѝ - COLombo MARio
Компанията се развива бързо и през 30-те, а производството се разширява, обхващайки работни гащеризони от специално обработен памук. Материалът е подходящ, както се оказва, и за скиорите пионери като Лео Гасперл. Той поставя световен рекорд за скорост в ските през 1931 година с постижение от 136,6 км/ч. Именно за него е създадена специална пелерина, която при издуване прилича на крило на прилеп и с това име става популярна.
През 40-те години преждевременната смърт на Марио оставя компанията в ръцете на Ирма и синовете им. Това е десетилетието, в което започва партньорството на бранда с Италианската федерация за зимни спортове, с шампионите на страната и по специално с Дзено Коло. Популярният скиор желае иновативни продукти, насочени към представянето на пистата. А интуицията на Ирма я кара да вмъкне еластична ликра в страничните панели и зоните при лактите на яке, което го прави аеродинамично и ергономично. Дрехата, кръстена на Коло, остава в колекцията на Colmar до 70-те. Именно с това яке спортистът доминира при ски спусканията на Олимпиадата в Осло през 1952 година, превръщайки Colmar в разпознаваем бранд. А марката скоро стъпва на пазари извън Италия.
През 60-те ски спортовете се радват на изключителна популярност, ваканциите в италианските ски курорти стават част от начина на живот на мнозина. За Олимпиадата през 1960 година Colmar доставя на италианския отбор термично облекло: пухени якета, панталони и за първи път клинове със странични ленти, изработени от еластичен сатен, който не допуска триене и е водоустойчив.
30-те: пелерината на Гасперл, изработена от Colmar
50-те: якето, носещо името на Коло
60-те: клиновете със странични ленти от сатен
Синовете на Марио Коломбо се фокусират върху продукти, допринасящи със своите характеристики за спортното представяне. През 1964 година с костюм Colmar Луиджи ди Марко поставя рекорд за скорост в ски спусканията с близо 175 км/ч.
70-те са години на победи и Colmar се качва на много подиуми, включително олимпийски върхове, трупайки слава. Ските се превръщат в национален спорт в Италия. Костюмите на бранда се изпитват във вятърните тунели на "Фиат", а материите за тях - в Политехническия университет в Милано.
През 80-те комуникациите и рекламните агенции са в разцвет и Colmar започва да купува пространства около ски пистите, за да презентира продуктите си. Брандът спонсорира Световното първенство в Бормио и специално за него създава яке. А известното до онзи момент лого на Colmar е сменено с ново, включващо стилизирана снежинка. Новата символика е плод на творческата енергия на швейцарски екип от дизайнери, променил преди това логото на авиокомпанията Alitalia.
През 90-те след поредица от слаби резултати светът на ските отново заговаря на италиански благодарение на силното представяне на редица скиори, между които и Алберто Томба. И макар през 1992 година партньорството между италианската ски федерация и Colmar да спира, брандът остава представен в Световната купа. В края на 90-те Colmar отваря първия си магазин във Франция, в известния ски курорт Межев, а след това и в столицата Париж. Магазини на марката се откриват и в Милано и британската столица Лондон, както и в популярни ски курорти като Курмайор, Кицбюел, Шамони и много други.
В началото на новото хилядолетие брандът разширява асортимента си с линия голф облекла. Междувременно Colmar продължава да трупа слава на пистата при появите си на Световната купа, като облеклата на марката се носят от британската скиорка Чеми Алкот и хърватинът, превърнал се в легенда в ски алпийски дисциплини – Ивица Костелич.
Междувременно Colmar навлиза в ежедневното облекло със създаването през 2009 г. на линията Colmar Originals: лансира вече известните якета в градски стил, които постигат огромен успех. Колекцията се разширява през годините със суитшърти, тениски и обувки. 2011-а е знакова година: Ивица Костелич печели световната купа, облечен в Colmar. През същата година брандът започва сътрудничеството си с Френската ски федерация.
Colmar все още е семеен бизнес, управляван от внуците на Марио Коломбо и се радва на силни връзки с местната общност в Монца, където брандът е създаден преди столетие.
Днес Colmar развива и спортната, и градската си линия продукти. Облекла и аксесоари на бранда за зимни спортове от колекция есен/зима 2022/2023 може да намериш в магазин SPORT DEPOT MEGA STORE и онлайн на sportdepot.bg. Oблеклата се отличават със съвременни конструкции и ергономичен дизайн, иновативни и устойчиви решения като водоотблъскващото покритие без PFC Teflon EcoElite® и Graphene тъкани, както и вложени рециклирани материали
снимки: Colmar