Пред прага на третия магазин SPORT DEPOT в Пловдив, който отваря врати днес, 29 май, ви срещаме с регионалния супервайзър на компанията Иван Дардов. Не само заради приноса му към новото начинание, но и заради професионалния му път, който проследява развитието на фирмата в града под тепетата.
Иван започва работа в SPORT DEPOT като продавач-консултант в първия магазин от веригата в Пловдив, след това е зам.-управител и управител, а сега е пред вратите на третия като регионален супервайзър. Разказвайки ни с усмивка за кариерата си, екипа, пловдивчани и града, Иван ни представя увлекателна, емоционална история за успеха на веригата в Пловдив.
А според Иван Дардов той се постига на първо място с безкомпромисното обслужване на клиентите, които са взискателни и в крак с тенденциите; амбициозен екип, който всеки ден работи на максимум, за да заслужи и задържи доверието им; работодател, който дава сигурност, споделени ценности и мисия: да насърчаваме повече хора да спортуват и така да подобряват качеството си на живот.
Работиш в SPORT DEPOT от 2007 година, как се разви кариерата ти?
Работя в SPORT DEPOT от началото на 2007 г. Всичко започна като на шега. Аз съм бивш професионален футболист, който след поредица от контузии трябваше да се откаже от любимата игра. Исках да си намеря работа, която да не ме отделя толкова от спорта, затова и приех предложението на SPORT DEPOT. Започнах като продавач-консултант и касиер в Търговски център „Аркадия“ – там беше първият ни магазин. След около година, декември 2008 година отворихме магазина в „Ритейл Парк“ в Пловдив, където ми бе предложена позицията "Заместник-управител". Аз, разбира се, приех новото предизвикателство и започнахме упорита работа. Всичко се развиваше със сериозни темпове - както магазинът, така и градът. Също и аз. През 2013 година ръководството ми гласува доверие да оглавя магазина, тоест да заема позицията „Управител“. По това време започнахме и промените по него. Виждайки потенциала, фирмата инвестираше постоянно в подобряване на визията, асортимента и служителите си. Така стигнахме до 2015 г., когато на среща с ритейл мениджъра на компанията получих предложение да поема новооткрита за фирмата ни длъжност „Регионален супревайзър“. Регионът, за който отговарях, обхващаше Пловдив, Стара Загора, Бургас и Варна. Развитието на горепосочения регион, въвеждането на уеднаквен стандарт и постигане на търговските цели на компанията станаха приоритет за мен и екипа ми.
Връщайки се и в спомените си, а и сега какво би казал, че те задържа и стимулира?
Сигурността, която дава компанията, постоянното развитие, уважението, което получавам. Относно стимула, той е само един - резултатите.
Това са резултатите от развитието на района, за който отговарям, от развитието на хората ми и не на последно място личното ми развитие.
SPORT DEPOT открива трети магазин в Пловдив, при това на фона на криза. Това показва увереност. На какво се дължи тя според теб?
След отварянето на втория ни магазин в „Марково Тепе мол“ и разширяването с над 500 кв.м на магазина ни в „Ритейл Парк“ - това е естествената стъпка за развитие на компанията в един от най-динамично развиващите се от икономическа гледна точка региони.
Магазините в града показват завидни ръстове на месечна и годишна база - нещо, което подсказваше от известно време, че имаме нужда от нова локация за нашите лоялни клиенти.
След анализиране на пазара се спряхме именно на тази – Виа Парк Пловдив. Вярвам, че това е правилното решение и с времето ще имаме цифрово доказателство за предприетата стъпка в период на криза.
Начинът на пазаруване и шопинг предпочитанията говорят много за човека. В този смисъл какъв е пловдивският клиент на SPORT DEPOT? Разбира се, всеки клиент е уникален и към него се подхожда индивидуално, но има и общи черти, би ли ги изброил?
Бих описал по следния начин пловдивския клиент: отлично информиран; взискателен; качеството е най-важно. Неслучайно магазините в Пловдив са с една от най-високите средни оценки във веригата. Клиентът желае специално отношение – стараем се да предлагаме емоция на нашите клиенти. А Пловдив си има и любими марки – аdidas, Nike, Under Armour, Reebok.
Промениха ли се предпочитанията на хората през годините, какви са твоите наблюдения? Какви са те сега?
Ние като компания се развиваме със сериозни темпове, нашите клиенти също се развиват, променят. Показателен е ръстът, който отбелязахме сега в дивизия „Фитнес оборудване и аксесоари“ за тренировка в домашни условия. Все по-често хората тренират и искат да тренират с подходящата за това екипировка. Ако човек реши да се качи в планината, то вече го прави по правилния начин – с правилната екипировка. В последно време доста нашумяха груповите тренировки по функционален фитнес, кросфит, HIIT (високоинтензивни интервални тренировки) и Табата. В отговор на тренда ние се стремим да осигурим подходяща колаборация както за клубовете, така и за клиентите.
Хората избират магазините, в които пазаруват до голяма степен и заради отношението, което получават. Колко души работят в магазини SPORT DEPOT в Пловдив?
Към днешна дата в магазините ни в Пловдив работят над 60 души. Екипът, с който работя, е от млади, амбицирани и много надъхани хора. В Пловдив атмосферата винаги е била по-специална, тук можем да се похвалим със сериозен брой развити кадри, което до голяма степен е доказателство, че ако си можещ и искаш, то тук е правилното място за развитие. Тази емоция няма как да не се усети и вероятно затова имаме толкова лоялни клиенти.
Как успява екипът да е на нивото на очакванията на клиентите?
Този висок стандарт се достига, задържа и развива с постоянно усъвършенстване. Ако сега сме постигнали страхотен резултат, то ние знаем, че същите усилия няма да бъдат достатъчни за следващото предизвикателство, затова се стремим към ежедневно развитие. За тази цел освен личностните качества на нашите служители, ние имаме отличен екип от обучители, софтуер за обучение и, разбира се, желание.
В Пловдив и региона SPORT DEPOT работи със спортни зали, клубове, подкрепя редица инициативи. Би ли разказал повече за тези партньорства и инициативи?
Както разширяваме постоянно пазарния си дял в страната и не само, се стараем да имаме и все повече партньори в лицето на спортни клубове по фитнес, бокс, кросфит и функционални тренировки. Със съвместната работа през годините клубовете свикнаха да се обръщат към SPORT DEPOT при организиране на редица инициативи. Като състезанието по кросфит Plovdiv Throwdown, в което SPORT DEPOT се включваме всяка година като основен рекламодател и партньор на организаторите от Move Team.
И накрая, пред вратите на третия магазин SPORT DEPOT в Пловдив, на прага на, условно казано, ново начинание за теб и екипа, какво си пожелаваш?
Пожелавам на екипа си най-важното – да бъдем здрави, поне толкова амбициозни, колкото са били до момента (а те са много амбициозни) и това да е само началото ...
Успех!