Германската марка Jack Wolfskin създава технологични облекла и обувки, за да прекарват хората повече време на открито и да се чувстват у дома сред природата.
От бранда са водени от страстта непрекъснато да развиват продуктите си и те да са функционални, удобни, надеждни, но едновременно с това устойчиви и произведени с мисъл за хората и планетата.
Социалната отговорност е основна ценност и част от корпоративната култура на Jack Wolfskin. Устойчивото развитие е вплетено в ДНК-то на компанията още от създаването ѝ преди 40 години.
Jack Wolfskin се фокусира върху четири области, в които отбелязва значителен напредък: защита на околната среда, прозрачност на всички процеси, устойчивост и социална отговорност. Брандът се стреми да докаже, че може да бъде отговорен към природата и в същото време успешен.
Защита на околната среда
Дали създавайки продукти от рециклирани материали, използване на органичен памук или отказвайки се от PFC, PVC и козина, от марката са ангажирани и създават иновативни, екологично съобразни материали.
Слоганът „У дома на открито“ не означава просто любов към природата, а стремежът на марката да прави всичко по силите си за опазване на природата и света около нас.
Като член на организацията Fair Wear Foundation от 2010 година Jack Wolfskin помага за постоянно подобряване на условията на труд в текстилната индустрия. От бранда непрекъснато търсят начини да бъдат още по-екологични на всички нива. Jack Wolfskin използва изцяло зелена енергия и намалява емисиите въглероден диоксид на своите транспортни маршрути.
В магазините си използва трайни естествени материали – дървени, както и рециклируеми компоненти, които не вредят на околната среда. За бранда е важно също така да използва повторно материали, където е възможно, и са въвели енергоспестяващо осветление.
Прозрачност по веригите за доставки
Клиентите на Jack Wolfskin искат да знаят откъде идват техните продукти и колко устойчив е производственият процес. За тях е лесно да разберат това на уебсайта на марката, като използват кода на доставчика, посочен на етикетите. Jack Wolfskin публикува пълен списък със своите доставчици с подробна информация за всяка фабрика.
На сайта си марката също така предоставя резултатите от проверките на условията на труд и за отпадъчните води, както и текущия bluesign® статус на всяка фабрика. Като членове на bluesign® заедно със своите производствени партньори брандът гарантира, че се използват безопасни химикали в сигурни, затворени процеси и никакви химикали не замърсяват околната среда.
За да дадат повече яснота, от Jack Wolfskin разделят доставчиците си в три категории по отношение на състоянието на устойчивост на техните производствени процеси: „пионери“, „добри с потенциал за подобрение“ и „в ранна фаза“. Тези категории позволяват на всеки да проследи напредъка.
Устойчиви продукти
Съвременните технологии подкрепят новаторската роля и опита на марката в областта на устойчивите иновации. Що се отнася до производството, фокусът е върху запазване на ресурсите и ефективно избягване на вредни емисии. Марката поставя силен акцент върху разработването на продукти, произведени от рециклирани материали. От 2018 г. Jack Wolfskin използва технологията Texapore Ecosphere и пуска на пазара екипировка за всякакви метеорологични условия, произведена изцяло от рециклирани материали. От лятото на 2019-а брандът произвежда цялата си линия дрехи, раници и чанти без PFC.
Създаването на висококачествени, дълготрайни продукти е от ключово значение за подхода на бранда към устойчивост, тъй като колкото по-дълго нейните продукти са функционални и се използват, толкова по-екосъобразни са те.
Социална отговорност
Справедливите, хуманни и безопасни условия на труд както за служителите на Jack Wolfskin, така и за тези на нейните производители са от първостепенно значение за бранда.
За да покажат своята социална отговорност, от Jack Wolfskin се присъединяват към Fair Wear Foundation и публикуват своите изисквания в кодекс за поведение, който е задължителен за всички техни доставчици.
Независими одитори редовно извършват проверки на място в заводите, за да гарантират, че изискванията са спазени. От 2010 г. одиторите на FWF също наблюдават доставчиците, което позволява на Jack Wolfskin да следи отблизо всички свои партньори, а резултатите се публикуват в сайта на компанията.
Работниците трябва да знаят правата си, за да могат да изискват те да се спазват. Ето защо кодексът за поведение на Jack Wolfskin виси на видно място и на съответния език във всяка от фабриките.
Микропластмасата – почти невидим враг
Не само големите количества пластмасови отпадъци вредят на околната среда, микропластмасата също е нарастващ риск. Тези мънички, едва видими пластмасови частици се отделят, когато се използват синтетични предмети от ежедневието.
Проблемът е, че дори пречиствателните станции за отпадъчни води не могат напълно да филтрират тези микроскопични частици. В резултат на това микропластмасата попада в морето и по този начин застрашават морската екосистема.
Jack Wolfskin активно се стреми да решава този проблем, като работи по екологични начини с микропластмасите. Целта е не само да се намерят решения за компанията и продуктите на марката, но и да се разработят устойчиви възможности за световната текстилна индустрия. В борбата с микропластмасата Jack Wolfskin участва в различни проекти.
Партньорствата дават възможност да се постигне повече
Обединяването на силите със съмишленици – партньори в текстилната индустрия, дава възможност да се насърчава устойчивостта сред доставчиците по целия свят. Тъй като такива партньорства позволяват да се постигне повече, отколкото някога компанията би могла да постигне сама, Jack Wolfskin се присъединява към няколко асоциации и организации, които са силно отдадени на своите ангажименти.
Jack Wolfskin е член на European Outdoor Group (EOG), асоциация на европейски компании за производство на продукти за дейности на открито. Базирана в Цуг, Швейцария, организацията издава Хартата за устойчиво развитие на сектора, подписана и от Jack Wolfskin. Този документ свидетелства за целите и ангажимента на компанията към околната среда.
През 2020 г. Jack Wolfskin завършва процеса на сертифициране за „Grüner Knopf“ („Зелено копче“) - инициатива на германското Министерство за икономическо сътрудничество и развитие. Много от продуктите на бранда са сертифицирани, носят знака на инициативата и се предлагат в търговската мрежа. Този знак за устойчив текстил защитава хората и околната среда, като определя задължителни изисквания по веригата на доставки. Освен това през 2020-а компанията се присъединява към Коалицията за устойчиво облекло (SAC) и ще внедри набор от инструменти, разработени от SAC за точно измерване и оценка на ефективността на устойчивостта на компания или продукт - за насърчаване на екологичната и социална отговорност по цялата верига на доставки. Jack Wolfskin вече постигна значителен напредък и ще продължи да спазва ангажимента си за опазването на ресурсите и защита на нашата планета.