GUESS: историята на известното триъгълно лого

А каква история и символика крие емблематичното триъгълно лого на марката GUESS? Както често се случва с обречените на слава, по ирония на съдбата името GUESS се ражда някак случайно, а логото се насочва към това да го подчертае, да го направи запомнящо се, да заяви мястото на бранда и да напомня корените му.

Един ден братята Пол и Морис Марчиано шофирали по булевард „Олимпик“ в Лос Анжелис. Те минали покрай билборд на „Макдоналдс“ с надпис „Познайте какво има в нашия нов Биг Мак?“. Това предизвикало комичен дебат, който довел до официалното име на компанията GUESS, основана, както на не един от моделите на бранда е отбелязано, през 1981 година.
След като решението за името на компанията било взето, Пол и Морис сметнали, че трябва да се добави въпросителен знак, за да подчертае думата GUESS. Те си поиграли с мястото на въпросителния знак, експериментирали с него и накрая решили да го поставят под GUESS. След това, разбира се, трябвало да създадат дизайн, който да се откроява и да обрамчи логото и въпросителния знак на марката. Така бил „начертан“ обърнатият триъгълник, разказват от GUESS.

И идея след идея… Триъгълник заменя и точката във въпросителния знак за допълнителен акцент. Числата 1201 и 1203 са добавени в логото - това са номерата на апартаментите, в които се помещава първият офис на GUESS – на 12-ия етаж в страда на „Бродуей“ в центъра на Лос Анжелис.

В триъгълника на GUESS влязъл и надписът U.S.A., за да напомня откъде произхожда брандът. Поглеждайки с надежда към бъдещето и към американската мечта, Пол и Морис добавили думите Washed и Jeans в триъгълното лого, за да представят с какво се надяват да станат известни, и продукта, с който започват.
40 години по-късно GUESS е известен бранд и няма нужда да гадаеш нито за него, нито за продуктите му, защото ги познаваш.